Consultancy Pack

Stel je eens voor.....

Een prospect klopt bij je aan omdat ze een probleem hebben, niet tevreden zijn over hun huidige leverancier of advies willen over een nieuwe technologie. Je stuur je beste verkoper erop af en binnen no-time heb je een nieuwe klant. Hij geeft wat gratis services en de eerste orders komen snel binnen. De verkoper krijgt een leuke bonus en je hebt een tevreden nieuwe klant, prima gedaan toch?!

Maar dan.....

Blijkt helaas al snel dat de bestaande IT-omgeving niet optimaal ingericht is, her-en-der problemen geeft en de nieuw verkochte producten niet goed aansluiten bij bestaande infrastructuur of – nog erger - de wensen en eisen. Vele support calls, bezoekjes en aanpassingen later (veelal op no-cure, no-pay...want het is tenslotte een nieuwe klant) blijkt dat de IT-omgeving toch echt rigoreus aangepakt moet worden. Tja, wat nu?

Herkenbaar.......?

Voor vele consultants, IT-specialisten en hun organisaties helaas wel! Ook al gaat iedereen met de beste bedoelingen een nieuwe klant binnenhalen, verborgen gebreken zijn helaas ook in de IT, net als in bijvoorbeeld de huizenmarkt, veelvoorkomend. Dit kan een slechte indruk achterlaten bij de nieuwe klant en een grote negatieve impact hebben op je organisatie.

Maar ook....

Wordt vaak vergeten een echte 0-meting te doen bij nieuwe projecten (dus net zo goed bij bestaande klanten). Door zowel een 0-meting als een eind-meting in te voeren als onderdeel van jouw dienst, kun je meer gedetailleerd, specifieker en succesvoller aanbevelingen geven en aanpassingen doorvoeren. Zichtbaar resultaat voor jou én de klant!

De essentials

Bezint eer gij begint

Wij adviseren om altijd te beginnen met een eenvoudige analyse als startpunt. Een analyse die snel en tegen lage kosten een goed inzicht geeft in de staat van de belangrijkste kernpunten van de IT-omgeving van de prospect. Op die manier kom je ook niet zo snel voor verrassingen te staan en tevens is het voor de prospect een duidelijk uitgangspunt om de samenwerking te starten. Uiteraard is zo’n analyse ook een prima inzetbaar hulpmiddel bij bestaande klanten die wijzigingen willen aanbrengen of een bepaalde vraagstelling of specifieke hulpvraag bij je neerleggen.

De essentials van de analyse

Wij realiseren ons dat elke situatie anders is, maar dat is ook wat het vaak zo complex maakt. Het Prianto Consultancy Pack is samen-gesteld uit diverse handige hulpmid-delen waarmee je eenvoudig scans, inventarisaties en testen kunt uit-voeren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een IT-scan van een breed scala aan systemen, netwerkcomponenten, in-stellingen, configuraties, applicaties etc, het online functioneel testen van websites, web-apps en mobiele apps en het monitoren hiervan en een remote support tool. Met deze essentials heb je een goede basis neergelegd waarmee zowel jij als de klant vervolgstappen kunnen definiëren.

Maatwerk voor iedereen

Naast de essentials zijn er nog diverse uitbreidingsmogelijkheden, afhankelijk van het type klant, de IT-omgeving en de vraagstelling. Daar waar in 80% de essentials al voldoende zijn om een goede analyse te maken en van daaruit aanbevelingen te geven, kan er bij bepaalde klanten net iets meer nodig zijn. Derhalve kan het Prianto Consultancy Pack zowel met basis add-ons als geavanceerde add-ons uitgebreidt worden.

 

Top