Kontaktieren Sie uns

popup

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Necessitatibus corporis perferendis veritatis! Ut dolorem, similique!


Over Prianto

Wie zien wij?

Personalized Knowledge Distribution

Prianto B.V. is gevestigd in Rotterdam en is opgericht door een ervaren team met uitgebreide kennis en ervaring in de ‘personalized knowledge' of 'toegevoegde waarde’ distributie met een specifieke achtergrond in virtualizatie, IT management en cloud computing en een focus op het creëeren van een optimale (IT) gebruikerservaring. Onze doelstelling is om op een toekomstgerichte en gepersonaliseerde wijze omzet, marge en groei voor ons wederverkoopkanaal te realiseren en tegelijkertijd continuïteit van marktkennis, visie en een innovatiecyclus te leveren aan het IT-kanaal (resellers, VARs, system integrators en service providers) in Nederland, België en Luxemburg. Altijd afgestemd op en met onze klanten, onze partners; dit is  wat wij “Personalized Knowledge Distribution” noemen.

Door aansluiting te zoeken bij de Prianto Groep, een succesvolle 'knowledge' distributeur met kantoren in diverse locaties in Europa (o.a. Duitsland, Zwitserland, Polen, Oostenrijk en Engeland) en de USA, is continuïteit, slagkracht en flexibiliteit gewaarborgd.

Prianto is voor jou:

  • Dé Personalized Knowledge distributeur die voor de optimale eindgebruikerservaring zorgt
  • Met inachtneming van trends als Connected Enterprise, Big Data en Cloud-as-a-Service
  • En die visie, kennis, services en producten aan het IT-kanaal levert
  • En omzet, marge, groei, continuïteit, onderscheidend vermogen en een innovatiecyclus voor jou realiseert

Maar wij zijn ook:

  • Snel, flexibel en betrouwbaar
  • Een ervaren team met uitgebreide kennis en ervaring
  • Technologie-driven met het oog op de toekomst èn hedendaagse uitdagingen
  • Gedreven door gezamenlijk succes

Ons concept

Optimale (IT) Gebruikerservaring

Het succes van een organisatie is afhankelijk van de snelheid waarmee een organisatie haar medewerkers de juiste gepersonaliseerde kennis en informatie kan verschaffen om haar klanten te kunnen bereiken. De Informatie Technologie (IT) speelt veelal een strategische rol om deze doelstelling te bereiken.

Door middel van Applicaties wordt de juiste informatie uit Data gecreëerd en op een optimale wijze Gepresenteerd aan de gebruiker op dat moment. Dat kan dus afhankelijk zijn van de locatie en de device. Hedendaagse gebruikers hebben geen “standaard” manier van werken meer, zij hebben de verwachting dat de IT omgeving zich aan hen aanpast, in plaats van andersom. Waar je voorheen als gebruiker afhankelijk was van de mogelijkheden, zoals applicaties en devices, die de IT afdeling in jouw organisatie beschikbaar stelde, staat de IT afdeling nu in dienst van de gebruiker. De juiste gepersonaliseerde kennis en informatie moet beschikbaar zijn, ongeacht de vorm van presentatie aan de gebruiker; die wordt bepaald door de gebruiker en zijn of haar werkplek.

De hoeveelheid data die opgeslagen wordt, groeit de laatste jaren exponentieel. Dit komt doordat gebruikers steeds meer data opslaan ook in de vorm van bestanden, foto's en films (bijvoorbeeld op OneDrive, Facebook en diverse andere opslagmethodes). Maar ook doordat er steeds meer apparaten zelf data verzamelen, opslaan en uitwisselen (denk ook aan het zogenaamde internet der dingen). Data is echter nog geen informatie. Informatie wordt gevormd door verschillende databronnen met ongestructureerde data samen te voegen, te combineren en de relevante data uit te filteren en te analyseren.

Een applicatie kan in meerdere vormen bestaan, van de klassieke desktop applicatie, naar de apps die op onze mobiele smart devices draaien en gevirtualizeerde applicaties, tot de applicaties die niet gebonden zijn aan plaats, device of tijdszone en op het Internet/Cloud leven. Tegenwoordig heeft bijna elke applicatie een connectie met een datacenter applicatie; dit is dus niet meer voorbehouden aan de zogenaamde client/server applicaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Office gekoppeld aan Azure en Adobe Acrobat aan Creative Cloud. Dit draagt bij aan de always-available eis van de gebruikers en dus aan de Optimale Gebruikers Ervaring.

Wat uiteindelijk aan de gebruiker gepresenteerd wordt, ook wel de interface genoemd, is een centraal toegangspunt voor de geoptimaliseerde data en applicaties. Voor de gebruikers is het niet relevant en dus niet zichtbaar hoe de informatie verzameld is of waar deze vandaan komt, maar hoe hij deze ziet – de interface. De juiste presentatie van de informatie is dus zeer belangrijk voor de optimale gebruikerservaring. Maar, zonder data of achterliggende applicatie(s) voor het verwerken van die data tot informatie, heeft de presentatie interface geen waarde.

 

 

Onze competenties

Het BOBO-Model

Optimale gebruikerservaring, inclusief data, applicatie en presentatie, is cruciaal voor het bereiken van de organisatiedoelen met behulp van ICT. Om dit te bereiken is het goed om middels een eenvoudig raamwerk alle relevante aspecten in kaart te brengen. Dit om een optimale gebruikerservaring te realiseren, maar ook om de juiste ICT fundering te creëeren. Beheer, Optimalisatie, Beveiliging en Ontsluiting zijn de minimale competenties voor deze fundering. De optimale combinatie van deze competenties kan per organisatie – of zelfs per gebruikersgroep, gebruiker of device – verschillen. Het draait hier dus om de gepersonaliseerde optimale gebruikerservaring die in evenwicht is met de ICT vereisten.

De invulling

Als Prianto selecteren wij onze producten altijd met het oog op waar onze partners en hun klanten behoefte aan hebben, passende in oplossingen die het Beheer, de Optimalisatie, de Beveiliging en de Ontsluiting omarmen en kunnen leiden tot een Optimale (IT) Gebruikerservaring voor de klanten van onze Partners. Ook houden wij altijd de trends in de gaten en zullen daar waar nodig de juiste invulling hieraan geven. 

 

Team Benelux

Carina Rozendaal

Carina Rozendaal is directeur en mede-oprichter van Prianto B.V. en heeft 20 jaar brede ervaring met verkoop, marketing en management in de IT industrie. Tijdens haar carrière heeft zij diverse fabrikanten en distributeurs, met een focus op nieuwe technologiën in de software infrastructuur en virtualizatie markt, succesvol naar de Europese en Nederlandse markt gebracht met diverse IT-kanalen.

Carina Rozendaal is Managing Director-COO and Co-Founder of Prianto BV.  Carina Rozendaal has 20 years broad experience of sales, marketing and business development in the computer technology industry with a focus in the last 10 years on building EMEA channels for the software Infrastructure and virtualization market.

Rashied Akrum

Rashied Akrum is directeur en mede-oprichter van Prianto B.V en heeft meer dan 30 jaar (management) ervaring. Als ondernemer heeft hij de laatste 20 jaar zeer succesvol diverse IT-kanalen in EMEA opgebouwd voor fabrikanten, zoals Softricity dat is verkocht aan Microsoft en distributeurs, zoals CDG dat later is verkocht aan TD Azlan. 

Rashied Akrum is Managing Director-CEO and Co-Founder of Prianto BV. With more than 30 years experience in leadership roles he has been successful in building European channels for new emerging technologies. He has an extensive entrepreneurial experience and for the last 20 years he has been building the EMEA channel for and with multiple IT software infrastructure vendors.

Marcel Mayer

Marcel Mayer is de Commercieel directeur van Prianto B.V. en heeft 20 jaar brede ervaring in diverse commerciële functies in de IT industrie. Tijdens zijn carrière is hij bij Value Add distributeurs en Software leveranciers, verantwoordelijk geweest voor het succesvol introduceren van nieuwe oplossingen in de software infrastructuur en virtualizatie markt en heeft een bepalende rol gespeeld in het bouwen van het de juiste toegevoegde waarde partner channels voor organisaties zoals CDG Europe, Citrix en Softricity. 

Marcel Mayer is the Commercial Director of Prianto BV.  Marcel Mayer has over 20 years experience in the IT technology market as Director Channels, Sales Manager, Account Manager and Presales Consultant. The last 10 years he has been an evangelist for solutions such as Citrix, Scense and Softricity.

Cassandra Kinik

Cassandra is in de functie van inside sales/marketing & office assistent de spil binnen de Prianto organisatie. Met haar positieve uitstraling, enthousiasme en doelgerichte aanpak ondersteunt zij zowel de interne organisatie als onze partners en fabrikanten. Vraagt u een offerte aan, wilt u een order processen of een marketing activiteit organiseren, Cassandra zal u zeker adequaat helpen.

Cassandra is the center of the organisation as the inside sales/marketing & office assistant at Prianto. She supports both the internal organisation and our partners and vendors with her positive go-do attitude, enthousiasm and targeted approach. If you request a quote, want to process an order or organize a marketing activity, Cassandra will be your point of contact.

Michael Baars

Michael Baars is voor de partners van Prianto B.V. sinds 2015 de technische sparring partner bij vragen over de producten. Met reeds 20 jaar ervaring in de IT en een software ontwikkelingsachtergrond is zijn kennisgebied de laatste jaren met name de applicatie infrastructuur; hoe krijgt een gebruiker zo effectief mogelijk toegang tot de vereiste applicaties op de werkplek(ken).

Michael Baars is the technical contact at Prianto B.V. for any questions, feedback and (technical) guidance on the products. With 20 years of experience in IT and a software development background he has a wide range of knowledge. At Prianto he specializes in the area of application infrastructure; how do we enable the user to get access to his or her applications as effective as possible.

 


Top